вторник, 12 февраля 2019 г.

Մեծ հեղափոխականն ու ձախողված պետական գործիչը



Հեղափոխության հաղթանակից հետո թվում էր, թե դրա գաղափարական ու արժեքային ողջ ներուժը ներդրվելու է պետականաշինության աստիճանական գործընթացի մեջ: Այսինքն` կանխատեսվում էր, որ զուտ ավտորիտար ռեժիմի կազմաքանդման գաղափարի շուրջ սաղմնավորված հեղափոխական շարժումն ի վերջո դուրս է գալու դրա նեղ շրջանակներից ու ընդգրկելու է կյանքի բացառապես բոլոր ոլորտները՝ տնտեսությունից մինչև մշակույթ, պետական կառավարումից մինչև կրթական համակարգ:
Բայց բոլոր այս կանխատեսումներն այդպես էլ մնացին որպես կանխատեսում ու դեռևս հեռու են կյանքի կոչվելու հնարավորությունից: Հեղափոխական ռեֆորմների փոխարեն առաջնային պլան են մղվել հապաղումն ու քարացումը, անշարժությունն ու երեսպաշտությունը, անկարողությունն ու հպարտ շփոթմունքը:
Թվում էր, թե ավելի քան 8 ամիս շարունակվող հեղափոխություն-հակահեղափոխություն, Ռոբերտ Քոչարյանին կալանավորել-չկալանավորել, ասֆալտին պառկեցնել-չպառկեցնել կրկեսային բեմականացմանը պետք է հաջորդեին կոնցեպտներն ու աշխատանքային գործիքները, բայց ո՛չ: Դրանց փոխարեն առաջնային պլան են մղվել պարգևավճարներն ու կոկորդիլոսները, անձրևանոցներն ու պետական խորհրդանիշները փոխելու անմեղսունակ նախաձեռնությունները: Ահա սա է ներկայիս իրականության ողջ էությունը, սա է իշխանության ու հանրային տարատեսակ խմբերի միջև կազմակերպված դիսկուրսի որակը: Իշխանությունները չեն կարողանում ճեղքել արժեքային այս չափազանց ցածր շեմը ու ամենացավալին այն է, որ, կարծես թե, ճեղքման ձգտումն էլ առանձնապես տեսանելի ու շոշափելի չէ:
Պատահական չէ, որ արժեքային անկման այս պայմաններում կառավարությունը ներկայացրել է այնպիսի մի ծրագիր, որը կարծես թե կապ չունի ո՛չ հեղափոխության և ո՛չ էլ հեղափոխություն իրականացրած քաղաքական ուժի հետ: Տպավորությունն այնպիսին է, որ ոչ մի հեղափոխություն էլ չի եղել, և կառավարության ծրագիրը այն շարքային փաստաթղթերից է, որոնք միշտ էլ եղել են, միշտ էլ գրվել են, բայց երբեք կապ չեն ունեցել հայաստանցու կյանքի ու իրականության հետ: Կառավարության ծրագրի տողատակերում նշմարվում է հետևյալ ուղերձը. Հայաստանի հպարտ քաղաքացիներ, լավ չեք ապրելու, բայց դուխով, մենք լավն ենք, որովհետև մենք հեղափոխական ենք, իրավիճակ է փոխվել, բայց ոչ ձեզ համար և այսպես շարունակ:
Երբեք չէի կարող պատկերացնել, որ ինչ-որ մի օր ստիպված եմ լինելու հայտարարել, որ հեղափոխությունը գոյություն չունի, չի էլ եղել, և մենք գործ ունենք դրա պարզունակ սիմուլյացիայի հետ: Եթե Ֆրանսիական Մեծ հեղափոխության ժամանակ ասում էին, թե հեղափոխությունը խժռում է իր զավակներին, ապա Հայկական թավշյա հեղափոխության պարագայում կարելի է արձանագրել, որ հեղափոխության զավակներն են խժռում հեղափոխության նվաճումները: Մնացել են վերջին կրճոնները և դա էլ Նիկոլ Փաշինյանի հեղինակության շնորհիվ, ավելի շուտ՝ հալվող հեղինակության:
Հեղափոխությունից հետո կարծում էինք, որ հեղափոխական Նիկոլ Փաշինյանին փոխարինելու է պետական գործիչ Նիկոլ Փաշինյանը:
Կերպափոխումն այդ ավելի քան տրամաբանական էր ու օրինաչափ: Բայց լինում են դեպքեր, երբ նույնիսկ օրինաչափն ու տրամաբանականը զրկվում են կյանքի կոչվելու հնարավորությունից, և արդյունքում Փաշինյանն այդպես էլ չդարձավ պետական գործիչ: 60 տարի անց ապագայի պատմագետները վարչապետին բնութագրելիս, ամենայն հավանականությամբ, կգրեն հետևյալ խոսքերը. «Մեծ հեղափոխականն ու ձախողված պետական գործիչը»:
Տարիներ առաջ, երբ համալսարանում էի սովորում, ամբիոնի պրոֆեսորը չէր թողնում, որ տաղանդավոր ուսանողներն ու գիտաշխատողները մասնագիտական առաջխաղացում արձանագրեն: Ավելին՝ նա խոչընդոտում էր մյուս դասախոսների պրոֆեսոր դառնալու ձգտումները, քանի որ ուզում էր միակն ու բացառիկը լիներ, իրենից բացի, ոչ ոք չպետք է պրոֆեսոր դառնար ու այս տրամաբանությամբ ինքն իրեն շրջապատել էր միջակություններով ու կոնֆորմիստներով, որոնք զբաղվում էին աստվածային պրոֆեսորի անձի պաշտամունքով (ֆակուլտետի ու ամբիոնի անունը, քաղաքավարությունից ու կոռեկտությունից ելնելով, չեմ նշում):
Տպավորությունն այնպիսին է, որ նույն կոմպլեքսով տառապում է նաև վարչապետ Նիկոլ Փաշինյանը: Նա նույնպես ցանկանում է միակն ու բացառիկը լինել, ամբողջ փառքը պետք է միայն իրեն բաժին հասնի: Արդյունքում՝ վարչապետն ինքն իրեն շրջապատել է միջակություններով, որոնք ի զորու չեն նույնիսկ տարրական պատասխանատվություն վերցնել իրենց վրա: Ստեղծվել է այնպիսի մի իրավիճակ, որ Փաշինյանն ամբողջ պատասխանատվությունը կամավոր վերցրել ու դրել է իր ուսերին, իսկ մնացյալը կողքից «դուխով» գոռացողներն են՝ դամ պահողները էլի: Այսինքն, եթե վարչապետը ձախողվի, ապա բոլորն են ձախողվելու, քանի որ չկա մեկը, որը կկարողանա պատասխանատվություն ստանձնել ու տեր կանգնել իրավիճակին: Մի՞թե սա պետական գործչի վարքագիծ է: Պետական մտածողություն ունեցող մարդը ինքն իրեն չէր շրջապատի դուխով միջակություններով, հպարտ կիսագրագետներով ու մարտնչող բյուրոկրատներով: Ու այս աստղաբույլի մեջ պետք է շողշողա միայն մեկ աստղ և նրա անունն է Նիկոլ Փաշինյան: Իսկ պետությո՞ւնը:
Փիլոն Ալեքսանդրացին իր «Երկրագործություն» աշխատության մեջ առանձնացնում է երկու կարևորագույն եզրույթ՝ երկրագործ և հողի մշակ։ Հողի մշակը չունի խոր գիտելիքներ, և դրանք նրան ոչ էլ պետք են, քանի որ իր գործը նա անում է հանուն վարձատրության։ Պետության կառավարման տեսանկյունից հողի մշակին համապատասխանում է թույլ կառավարիչը կամ էլ բռնապետը։
Իսկ երկրագործը ամեն ինչ անում է, որպեսզի իր հողը ծաղկի, նա ցանկանում է տեսնել իր ստեղծած բարիքը։ Երկրագործի հիմնական հատկանիշը արդարադատությունն է, քանի որ բնությամբ նրան տրված է առաջնորդ լինել բույսերի և մահկանացու կենդանիների համար։
Այսինքն` երկրագործը համապատասխանում է օրինական և առաքինի առաջնորդին, որը հանրության ընտրյալն է։
Եթե Փիլոն Ալեքսանդրացու այս տեքստը տեղափոխենք 2019 թ., ապա Նիկոլ Փաշինյանն ու իր թիմը դեռևս գտնվում են հողի մշակի պարզունակ տիրույթում: Այսինքն՝ բռնապետ հողի մշակին՝ Սերժ Սարգսյանին, փոխարինելու եկավ թույլ կառավարիչ հողի մշակը, որն է՝ Նիկոլ Փաշինյանը, իհարկե, իր կառավարության ծրագրի հետ միասին: Այդպես էլ ոչ ոք երկրագործ չդարձավ, ու, կարծես թե, առանձնապես դրա կարիքը չեն էլ զգում: Բոլորը ինչ-որ հարմարավետության գոտում են, դուխով են ու հպարտ: Ու այս փայլփլուն հպարտությունից կուրացած ոչ ոք չի էլ փորձում նկատել ծխացող թմբիրը, որը ինչ-որ մի օր պայթելու է: Խոսքը ժողովրդի մասին է՝ հանուն նոր աշխարհի հեղափոխություն իրականացրած ու նորից հին աշխարհում հայտնված ժողովրդի: Վերջինիս դեռևս շարունակում են կերակրել հեղափոխական լոզունգներով, «պադավատների» ու քարտուղարուհիների կրճատման աշխարհացունց ռեֆորմներով: Իբրև թե աշխատում են, օր ու գիշեր աշխատում են, իսկ «անշնորհակալ» ժողովուրդը շնորհակալություն չի հայտնում այդ անձնուրացության համար, անձնուրաց պարգևավճարների ու չթալանելու համար:
Չենք թալանում՝ ուրեմն լավն ենք:

500 հազարից մինչև 4 մլն դրամ և ավելի․ ԴԱՀԿ պարգևատրումներն ու կատարողական ծախսերը


500 հազարից մինչև 4 մլն դրամ և ավելի․ ԴԱՀԿ պարգևատրումներն ու կատարողական ծախսերը

Պետական բազմաթիվ կառույցների շարքում պարգևատրումներ են ստացել նաև հարկադիր կատարումն ապահովող ծառայության աշխատակիցները։ Այստեղ, սակայն, աշխատողներին բացի պարգևատրումից, հատկացվում է նաև կատարողական ծախս։ (Կատարողական ծախսերն այն գումարներն են, որը վճարում են դատական ակտերի հարկադիր կատարումն ապահովելու նպատակով․ օրինակ՝ պարտապանի գույքի հայտնաբերման, զննման համար, պարտապանի հետախուզման համար, բնակարանից վտարելու և այլնի համար):
Yerevan.Today-ը հարցում էր ուղարկել Հարկադիր կատարումն ապահովող ծառայությանը, որի պատասխանը ոչ ամբողջությամբ ներկայացնում ենք ստորև։
Եվ այսպես
  • ՀՀ գլխավոր հարկադիր կատարողը պարգևատրում ստացել է միայն դեկտեմբեր ամսին՝476 208 դրամ։ Ընդ որում, ըստ մեր հարցման պատասխանի՝ կենտրոնական ապարատի պաշտոնյաներից միակն է, որ պարգևատրվել է ընդամենը մեկ անգամ։ Փոխարենը հուլիս-դեկտեմբեր ամիսներին ստացել է 1 մլն 913 521 դրամ կատարողական ծախս։ Կատարողական ծախս ստացել է տարվա մեջ 7 անգամ
  • Գլխավոր հարկադիր կատարողի տեղակալը նոյեմբեր-դեկտեմբեր ամիսներին ստացել է920 819 դրամ պարգևատրում, իսկ հուլիս-դեկտեմբեր ամիսներին՝ 1 մլն 793 807 դրամկատարողական ծախս։ Պարգևատրում ստացել է 3 անգամ, կատարողական ծախս՝ 8 անգամ։
  • Գլխավոր հարկադիր կատարողի մյուս տեղակալը նույնպես 3 անգամ է ստացել պարգևատրում՝ դարձյալ 920 819 դրամ, իսկ կատարողական ծախս ստացել է 14 անգամ՝ 3 մլն 163 հազար 295 դրամ։ Մայիս, հուլիս, հոկտեմբեր, դեկտեմբեր ամիսներին երկուական անգամ է ստացել։
  • Երրորդ տեղակալը պարգևատրման հարցում նույն ճակատագիրն է ունեցել, իսկ ահա կատարողական ծախսն ամենաշատն է՝ տարին 15 անգամ՝ 3 մլն 248 հազար 959 դրամ։ Մայիս, օգոստոս, հոկտեմբեր և դեկտեմբեր ամիսներին կատարողական ծախս ստացել է երկուական անգամ
  • Գլխավոր հարկադիր նկատարողի օգնականը պարգևատրում է ստացել 6 անգամ, որից մեկ անգամը՝ տարվա առաջին կեսին, մյուս 5 անգամը՝ հուլիսից ի վեր։ Գումարը կազմում է 1 մլն 330 հազար 978 դրամ։ Կատարողական ծախս ստացել է 12 անգամ՝ 1 543 694 դրամ։
  • Գլխավոր հարկադիր կատարողի մյուս օգնականը պարգևատրում ստացել է տարվա մեջ 4 անգամ, որից մեկ անգամը՝ փետրվարին, մյուս անգամները՝ հուլիսից դեկտեմբեր։ Ընդհանուր գումարը 758 604 դրամ է։ 12 անգամ ստացել է կատարողական ծախս՝ 1 մլն 435 հազար 122 դրամ։
  • Գլխավոր հարկադիր կատարողի խորհրդականը պարգևատրում ստացել է մայիսից ի վեր՝5 անգամ՝ 870 795 դրամ ընդհանուր գումարով։
  • Մյուս խորհրդականը դարձյալ 5 անգամ է պարգևատրվել, սակայն արդեն սեպտեմբեր-դեկտեմբեր ամիսներին՝ 955 964 դրամ ընդհանուր գումարով։
  • Երրորդ խորհրդականը ևս սեպտեմբեր-դեկտեմբեր ամիսներին պարգևատրվել է 5 անգամ՝ 1 մլն 3261 դրամ ընդհանուր գումարով։
  • Մամուլի քարտուղարը պարգևատրվել է 4 անգամ՝ հոկտեմբերից ի վեր, սակայն բոլոր պարգևատրումները միասին կազմել են 542 052 դրամ։
Կենտրոնական բաժնի պետերի պարգևատրումներից նշենք մի քանի տվյալ։
  • Բաժնի պետերից մեկը (տնտեսական բաժին) ստացել է 1 մլն 230 հազար 122 դրամ պարգևատրում։
  • Մեկ այլ բաժնի պետ ստացել է 1 մլն 335 262 դրամ։
  • Հաջորդ բաժնի պետը ընդհանուր 1 մլն 848 հազար 880 դրամ է որպես պարգևատրում ստացել, որոնցից ամենամեծը՝ 315 559 դրամը, 2019թ․ հունվարի 22-ին։
ԴԱՀԿ որոշ աշխատողներ պարգևատրում են ստացել նաև հունվար ամսին։ Հավանաբար՝ ստացել են հունվար ամսվա աշխատանքի համար, քանի որ դեկտեմբերին Հարկադիր կատարումն ապահովող ծառայության անձնակազմն արդեն երկու անգամ պարգևատրվել է՝ նոյեմբեր-դեկտեմբերի համար։
Այս կառույցում պարգևատրումները, դարձյալ հաշվի առնելով մեզ տրված պատասխանը, եղել են թե՛ նախորդ կառավարության օրոք, թե՝ այժմ։ Սակայն մեկ հոգու ստացած 5 պարգևատրումներից 4-ը կատարվել է մայիսից ի վեր։
Թե որքան պարգևատրում և կատարողական ծախս է ընդհանուր առմամբ հատկացվել ողջ անձնակազմին, 2018թ․ հունվարից 2019թ․ հունվար (ներառյալ), հարցմանը չեն պատասխանել։